torstai 21. toukokuuta 2009

Pitkästä aikaa..

Kamalasti asiaa ja en osaa aloittaa.. (Ja tuon lauseen kirjoitettuani kaikki ideat katosivat kuin tuhka tuuleen.) Yritetään silti.

Viikko sitten keskiviikkona oli kaupungin unkarilaisten opiskelijoiden opiskelijapäivien avajaiset. Ohjelmassa oli siis kulkue ja joukkueiden esittelyvideoiden katselua.


Paikalla oli jos jonkin näköisiä ja värisiä paitoja, pillejä, lippuja ja muita asusteita. Useimmat joukkueet olivat todellakin panostaneet kaikenlaiseen rekvisiittaan joukkuepaitojen lisäksi.



Myös T:n ja kavereiden Spice Team, sponsorinaan lain rajalla olevia polteltavia tuotteita myyvä Spice Shop, oli varustautunut mustin t-paidoin ja Spice Shopin mainoslipuin.


Tunnelma oli korkealla kun reilu tuhat opiskelijaa aloitti kaupungin läpi kulkevan marssinsa. Osa enemmän ja osa vähemmän nesteytettyinä..


Kulkue päättyi opiskelijaasuntoloille ja niiden lähellä olevalle opiskelijatalolle, jossa katseltiin kunkin 36 joukkueen tekemät esittelyvideot.


Paikka oli aivan liian pieni sille väkimäärälle ja ei-niin-yllättäen mua pyörrytti jo ensimmäisen puolen tunnin aikana. Minua muuten tuntemattomille mainittakoon, että olen pyörtyilevää sorttia ainakin, jos joudun seisomaan ahtaassa ja kuumassa paikassa, jossa ei riitä raitista ilmaa. Spice Teamin video esitettiin 12:sta, jonka jälkeen päätin siirtyä salin ulkopuolelle odottelemaan. Muutkin joukkueen jäsenet kyllästyivät pikkuhiljaa ja siirryimme läheiseen pubiin. Mainittakoon muuten, että minä olin kuskina ihan jo seuraavan aamun aikaisen herätyksen takia. En päätynyt edes aikaisemmin mainittuihin avajaisbileisiin, joihin joukkue T:a lukuunottamatta siirtyi suoraan kyseisestä kuppilasta. T meni perässä oman pubinsa suljettuaan. Minä siirryin katselemaan unia ennen Budapestin matkaa, joka starttasi minun osalta jo klo 7.15. Siitä seuraavassa lisää..

Ei kommentteja: