tiistai 5. toukokuuta 2009

Baile Felix

Vappureissu Baile Felixiin oli todella kiva. Lähdettiin (minä, T ja kaveripariskunta A ja B) matkaan perjantaiaamulla 8 aikoihin ja saavuttiin perille klo 13 jälkeen. Hotelli oli juuri kuin ajattelimmekin, valtava betonimöhkäle ja huoneet kuin suoraan 20-vuotta sitten.

Pyydettiin ja saatiin huoneet yhdeksännestä kerroksesta ja näkymät parvekkeelta olivat sen mukaiset.

Epäilen, että huoneita ei oltu hetkeen käytetty, sillä kaikista hanoista tuli ensin ruosteen punaamaa vettä. Muuten huoneet olivat siistit ja kaikki kunnossa.

Tässä vesi on jo lähellä normaalia, väri oli alkuun erittäin oranssi.

Hotellin allasalue kuvattuna meidän parvekkeelta.

Ihan vain tiedoksi, että altaaseen ei saa heittää elintarvikkeita, pulloja tai muita esineitä.

Yllätys oli tosin, että hotellin allas oli maksullinen, joten siirryttiin suosiolla hieman kalliimmalle mutta paljon monipuolisemmalle allasalueelle. Altaita oli yhteensä ainakin 7 ja veden lämpötila 24-40 astetta, ihan ilman minkäänlaisia lämmityksiä. Luonto hoiti sen puolen. Hihittelin itsekseni, kun mietin Suomen hyvinkin mahdollisia vappulumisateita ja katselin uima-asuissaan aurinkoa ottavaa kansaa. Säiden puolesta Romania voittaa Suomen 6-0.

Illemmalla kun oltiin syömässä kuultiin, ettei alueella ole lupa metelöidä klo 24 jälkeen, joten baareja tai yökerhoja ei täten (enää) ollut. No eipä tuo ihmeemmin haitannut, pitkä päivä väsytti kaikkia jo sen verran paljon. Lauantai meni jälleen samalla allasalueella, joskin hieman viileämmässä ja pilvisemmässä säässä. Altaat olivat kuitenkin edelleen kuumia. Illalla ja yöllä vietettiin iltaa em. syystä hotellilla ja käytiin vielä T:n kanssa yökävelyllä kiertämässä alue ympäri. Huomattiin ainakin, että melukielto ei koske hääjuhlia, joita nähtiin neljät ja meteli oli sen mukaista.

Sunnuntaina lähdettiin hyvissä ajoin paluumatkalle, jonka ensimmäinen kohde oli läheinen Oradean kaupunki. Kivalta kaupungilta vaikutti ja keskusta oli kaunis.

Kahvittelun jälkeen matka Länsi-Karpaattien halki jatkui ja 4,5 tunnin ajon (vajaa 300 km) jälkeen oltiin kotona.

Romanikuninkaiden linnoja, jotka ovat järjettömän kokoisia mutta usein keskeneräisiä ja "valmiinakin" niissä on usein vain yksi asuttava huone.

Ai niin, juhlitaan muuten T:n kanssa tänään virallista 2-vuotispäivää. Suhteen alku oli sen verran säätöä, ettei kumpikaan tiedetä milloin se oikein oikeasti alkoi, joten päätettiin aikoinaan, että pari meistä tuli virallisesti 5.5.2007. Eli onnea me!

Sarami kirjoitti...

Onnea merkkipäivästä:) Olipa mielenkiintoinen lomapaikka teillä!

Kiitos paljon Sarami :)

MaaMaa kirjoitti...

Onnea multakin :)
Ja hienoja kuvia reissulta!

Mielettömän lämmin sielä on ollut jo! ...mäki haluun!!!

Jaana kirjoitti...

Kiitos kiitos MaaMaa :) Lämmintä on onneksi, tälle viikonlopulle luvataan reilua 25 astetta, jipiii!

ColibriDreams kirjoitti...

Onnea tosiaan täältäkin! Meilläkin on poikaystävän kanssa keksitty vuosipäivä, samasta syystä: alussa oli kaikenlaista säätöä.

Kivan näköinen paikka. Hassua, että hotellin allas oli maksullinen. Kuumat lähteet ja luonnollinen mineraalivesi ovat kyllä ihan parhaita.

Jaana kirjoitti...

Kiitos ColibriDreams! Tuolla mineraalivedessä oli vielä se kiva puoli, ettei se ollut suolaista toisin kuin tässä lähellä olevassa vastaavassa paikassa. Olen järvien rannalla kasvanut enkä tykkää suolavedestä..