Taalla eletaan hiljaiseloa blogin ja osittain myos muiden nettiasioiden osalta.
Kavi nimittain niin, etta minun kutakuinkin 5 vuotta palvellut kone on talla hetkella ja ehka lopullisesti kaput. Siis se kesalla valittamani vaiva, jota kerta toisensa jalkeen korjattiin vaikuttaa nyt olevan korjauskelvoton. Tai ainakin tee-se-itse-korjaus-kelvoton. Hidas ja jumiutuvainen se on ollut jo pidempaan mutta olisin silla viela jonkin aikaa parjannyt ilman tuota virtaongelmaa. Olenhan raahannut sita konetta nyt puolitoista kuukautta myos paivittain toihin, jotten ihan kuoliaaksi tylsisty. Nyt lainaan (tallakin hetkella) kollegoiden koneita. Siita siis skandien puuttuminen. Tanaan T puhui kysyvansa joltakin tietokonenerolta, onko koneelle viela tehtavissa jotain. Kopioin jo silta kaikki tarkeimmat kuvat ja tiedostot tikulle, jos konetta ei enaa saada kuntoon.
Tata tilannetta ennakoiden ja varojemme yli elaen ostettiin uusi kone (minilappari!) vajaa kuukausi sitten, MUTTA.. Tilattiin se nettikaupasta, toimitus oli nopea ja saatiin paljon tietoa siita, milloin kone on lahtenyt nettikaupasta ja milloin sen tulisi olla meilla. Ongelmat alkoivat tasta.. Siina konetta testaillessa huomattiin, etta mikrofonista kuuluu jotain ylimaaraista surinaa ja porinaa, joka ei lahtenyt mihinkaan asetuksia muuttamalla. Nauhoitettiin muutama testipatka ja lahetettiin kone seuraavana paivana takaisin. Noin viikon paasta kuultiin ITSE SOITTAMALLA (oltiin myos lahetetty sahkoposteja, kun ei oltu saatu mitaan tietoa siita, onko kone edes saapunut ja mika on tilanne korjauksen suhteen), etta kone on saapunut ja on huollossa. Taman jalkeen saatiin kuulla, etta huolto ei ollut todennut koneessa mitaan vikaa. Just. Vaadittiin rahoja takaisin, mutta he olivat jo lahettaneet koneen meille ja meidan tulisi maksaa postituskulut. Saatiin kuin saatiinkin kone takaisin eika lopulta maksettu postituksesta, MUTTA.. Vika on ja pysyy. T on nyt sitten puhunut lukuisia puheluita seka huollon etta nettikaupan kanssa ja lahettanyt sahkopostia myos kuluttajavirastoon liitteena seka meidan etta huollon nauhoitukset, joista kaikista kay ilmi ylimaaraiset aanet. Talla hetkella nayttaa, etta asioille saattaa jopa tapahtua jotain, silla nettikaupan jonkunasteinen pomo oli luvannut henkilokohtaisesti huolehtia, etta meidan kone korjataan tai saadaan uusi kone. Han oli itsekin kuunnellut nauhoitteet ja oli samaa mielta meidan kanssa. Valmistajan huolto tosin edelleen vaittaa, ettei vikaa ole. En uskalla olla ihan varma, etta talla kertaa homma toimii.. Jaamme odottamaan, mutta hermot menee tallaiseen, etenkin kun se vanha kone ei ole enaa kaytossa.
Kiitos ja näkemiin
4 vuotta sitten
2 kommenttia:
Ärsyttävältä kuulostaa! Usein huoltofirmat yrittää päästä veräjästä helpolla, mutta hyvä että valititte kuluttajavirastoon; oikeuksistaan pitää pitää kiinni!
Toivottavasti saatte koneen kuntoon tai sitten uuden koneen; ei sitä enää osaa olla ilman tietokonetta kukaan ...
Terkkuja tuulentuiverruksesta Dublinista!
Oot ihan oikeessa MaaMaa, todellakin arsyttavaa! Nyt kone on jalleen Bukarestissa, sita en tieda saadaanko sama kone takaisin vai lahettaako ne uuden.. Samoin vanha lappari on korjaajasedalla, joten eikohan tasta viela pian paase omalla koneellakin bloggailemaan :)
Terkkuja talla kertaa sumuisesta Transylvaniasta!
Lähetä kommentti