lauantai 4. heinäkuuta 2009

Kotona ollaan jälleen.

Arki alkoi taas, niinkuin se aina tuppaa loman jälkeen tekemään. Lomalla ja Suomen helteissä(!) ei tehnyt mieli istua koneella, joten blogissa on ollut kovin hiljaista. Yritän nyt paikata aukkoa ja kuvien avulla hieman kertoa loman tapahtumia..

Tosiaan Suomeen sattui juuri oikealle viikolle kesän parhaimpiin kuuluvat säät ja päivät menivät pitkälti bikineissä. On muuten kumma juttu, miten Suomessa 25 astetta tuntuu paljon paljon kuumemmalta kuin täällä.. Käytiin uimassa ja veneilemässä (tästä jäljempänä lisää),

grillattiin,

nukuttiin takapihalla teltassa,

ihasteltiin valoisia öitä (maalaisin muuten puhdetöinä tuon aidan!)

ja ennen kaikkea vietettiin aikaa melkein koko perheen kesken. Isosisko perheineen oli siis myös meillä osan mun lomasta ja viime maanantaina saapui vielä Pikkuveli vaihtojaksoltaan Sloveniasta takaisin Suomeen.

Kuten luvattua aiemmin, tässä annos suomalaisia järvi- ja merimaisemia. Veneilemässä siis Höytiäisellä ja Helsingin edustalla.

Tästä lähdettiin järvelle..

Silmä lepää.

Tyynessä säässä veneen kannella pystyi olemaan myös ajon aikana.

Isosiskon laivakoira Paavo, ikä noin 9 viikkoa. Perheen uusin tulokas siis.

Vanhemmat tapaukset, beagle Rita ja kettuterrieri Elsa.

Pieni väsähti ja pääsi veneen sisälle nukkumaan.

Veneranta. Matala hiekkaranta 200 metriä vanhempien luota. Täällä tuli pienempänä käytyä lukuisia kertoja päivässä.

Tästä lähdettiin merelle.

Valmiina lähtöön, kunhan ensin on tutkittu valtaisat hämähäkin seitit.

Siskonpoika katselee laivoja ja etsii Kustaanmiekkaa, joka nyt ei ollut ihan juuri tällä kohtaa.

Kuumailmapallot Helsingin yllä.

Eteläsatamasta löytyi myös tälläinen pikkupaatti. Ei paha..

Loppu"huipennuksena" kuva hirvestä. Siellä se oli keskellä tietä yöllä noin klo 2.30, harmi vaan kun kuva epäonnistui näin pahoin vastavalon, kiireen (kuva piti saada ennen kuin se karkaa takaisin metsään) ja liikkuvan auton vuoksi..

Kotiin Romaniaan palaaminen ei sitten onnistunutkaan yhtä sujuvasti kuin tuo loma. Tai no Budapestiin ja Targu Muresin koneeseen saakka pääsin ilman ongelmia. Koneessa odotimme ensin muutamaa toiselta myöhästyneeltä lennolta saapuvaa matkustajaa. Kun heidät oli saatu kyytiin kone ei starttausyrityksistä huolimatta inahtanutkaan ja meidät siirrettiin takaisin terminaaliin. Odottelimme mistään mitään tietämättöminä puolisen tuntia, kunnes meidät otettiin takaisin samaan koneeseen. Joku matkustajista oli tällä välin ehtinyt kadota johonkin, ja lentoemännät kävivät kaikki matkustajat nimilistan kanssa läpi. Sitä en tiedä löytyikö kadonut vai ei, mutta jälleen lentokoneen ovet suljettiin ja oltiin lähdössä viimein matkaan. 10 minuutin odottelun jälkeen kapteenimme ilmoitti: "I'm sorry to tell but this plane is totally out of order. We won't be flying with this plane today." Ja eikös meidät siirrettiin jälleen terminaaliin, jossa tällä kertaa tiedotus toimi vielä edellistäkin kertaa huonommin. Olin tässä vaiheessa löytänyt seurakseni ruotsalaisen pariskunnan, jonka kanssa päivitetiin Malevin ja Budapestin lentokentän toimintaa. Lopulta kuulimme kuulutuksen, että kaikille koneen matkustajille tarjotaan ruokakuponki, jonka arvo oli 2000 forinttia eli suunnilleen 10 euroa. Kuponkeja hakiessamme kysyimme, tietääkö kukaan pääsemmekö lentämään tänään vai milloin ja kuulimme, että toista konetta valmistellaan ja lennon pitäisi lähteä noin tunnin kuluttua. Tästä ei kuitenkaan kuulutettu ennen kuin siinä vaiheessa, kun pääsimme jo siirtymään koneeseen. Lopulta pääsimme siis matkaan ja saavuimme perille 5 tuntia myöhässä, mutta onneksi kuitenkin torstain aikana. Oli muuten ihana päästä lopulta kotiin ja suihkuun kaiken tuon helteessä edestakaisin siirtymisen ja odottelun jälkeen..

MaaMaa kirjoitti...

Tervetuloa takaisin lomalta! :)
Aivan IHANIA kuvia, tuo järvimaisema on huikaisevan kaunis! :)
Mä rakastan veneilyä, toivottavasti pääsen vähän vesille myös kun suomessa käydään. Hauskoja kuvia koirista ja tosi sulonen pieni Paavo :D

Hirveä en kuvasta löydä, mutta uskotaan... ;D

Pehmoista arkeenpaluuta toivotellen...
Onko T:n jalka jo parempi?§

Susadim kirjoitti...

Voi suloisuus tuota Paavoa! Näyttää ihan siltä kuin oikeasti nauttisi veneilystä :)

Kyllä tosiaan olit varmaan kesän parhaimpien kelien aikaan täällä, nyt on jo tuulista, pilvistä, sateista ja lämmintäkin vain reilu 10 astetta.

No mutta hyvä ettette päässeet millään romukoneella lentoon ja pääsit lopulta turvallisiesti kotiin!

Jaana kirjoitti...

MaaMaa, loma on ihana asia! Veneily on tosi kivaa, kun vaan ei ole liian suuria aaltoja tai muuten kylmä :) Toivotaan, että pääset katselemaan maisemia myös mereltä/järveltä käsin!

T:n jalka on jo onneksi parempi, se sai tänään kipsin vihdoin viimein pois. Johan se kerkesi olla kolmisen viikkoa..

Susadim, meillä etenkin tuo vanhin, Rita-beagle, nauttii veneilystä ja korvien tuuletuksesta. Paavokin varmasti nautti, mitä nyt nuo sen pelastusliivit hieman haittasivat liikkumista. Se oli liikkumaton pökkelö niiden kanssa :D

En ollut ollenkaan varautunut noin hyvään säähän, vaan juuri siihen 15 astetta ja sadetta -vaihtoehtoon. Onneksi näin päin tällä kertaa! :)

En tosiaan tiedä, mitä ihmettä ne sille koneelle välillä teki, kun pieni tekninen vika muuttui "totally out of order" -tilaksi ;) Parempi siis odottelu kuin sillä koneella lentäminen..

Anne kirjoitti...

Ihania kuvia! Mä en olis uskaltanut lentää enää tuollaisen säätämisen jälkeen, hui! Miten ne edes uskalsi pyytää teitä uudelleen siihen koneeseen... Onneksi pääsit turvallisesti perille!

ColibriDreams kirjoitti...

Ihania kuvia! Itsekin pääsen jo alle kuukauden päästä Suomeen lomalle, jei!

Jaana kirjoitti...

Anne, tavallisesti en ikina pelkaa lentomista, mutta nyt pieni pelko kavi mielessa.. Onneksi ei tarvinnut silla ensimmaisella koneella lentaa..

ColibriDreams, sun Suomen lomahan on sit ihan kohta! Kuukausihan menee niin akkia..